Nerves of Steal

  • Du börjar enkelt spela Nerves of Steal genom att öppna en låda.
  • Du letar nu efter de 10 Marker symbolerna, gömda på brädet med 50 lådor.
  • Om du öppnar en tom låda, förlorar du ett liv och vinsten minskas.
  • Förlorar du alla 4 liv så tar spelet slut.
  • Varje gång du hittar en Marker, ökar din vinst och du får valmöjligheten att kassera ut eller fortsätta leta.
  • Dina liv återställs till 4 varje gång du hittar en Marker.
  • Du kan kassera ut varje gång som du hittar en Marker.

Regler

  • Innan du börjar måste du bestämma din insats. Ju högre insats, desto mer pengar kan du vinna.
  • Jackpotten visar den maximala vinstsumman för din insats.
  • Spelplanen består av 50 lådor – det finns 10 Marker symbolerna gömda där.
  • När du klickar en låda bestämmer slumptalsgeneratorn om den lådan innehåller en Marker eller inte.
  • Om du hittar en Marker så visas en animation där din vinst räknas upp, dina liv återställs och knappen för att kassera ut börjar lysa.
  • Om lådan inte har en Marker så kommer en livlampa slockna och din prissumma att minska.
  • När en spelare hittar en Marker så kan denne välja om han eller hon vill fortsätta spela eller kassera ut.

Vinsttak

Ibland når jackpotten ett vinsttak på en viss summa. Denna summa visas då som 'Jackpot'. Om en spelare hittar alla Marker symbolerna som behövs för en jackpot, så delar spelet automatiskt ut vinsten. Detta påverkar inte RTP:n, förutom att ge spelaren en liten positiv fördel i fortsatt spel.

Genomsnittlig Utbetalning

Nerves of Steal är ett spel baserat på chans där utfallet INTE är förutbestämt. Detta betyder att spelarens val är meningsfulla inom kontexten av att slumptalsgeneratorn kalkylerar oddsen för att hitta en Marker i en given låda.

Spelaren väljer att kassera ut eller inte, vid varje låda efter det att den första Marker symbolerna har hittats.

Den teoretiska RTP:n är dock kalkylerad på premissen att det är lika trovärdigt att en spelare kasserar ut som att den öppnar en till låda.

RTP: 92%

Värdet på nästa Marker symbol som kan finnas is beräknas beroende på vad som just hände - antalet tomma rutor öppnas eller inte. Den totala jackpotten finns kommer också räknas vid varje besluts spelare.

Formeln kan sammanfattas enligt följande:

Nästa Marker symbol kommer att vara värt:((Base belopp / 4) * ((oöppnade kartonger / Marker symboler kvar) * 0,92149)) + (basbeloppet ((liv vänster - 1) / 4))

Avbrutet spel

Vi vet att dåliga internetanslutningar eller andra oförutsägbara händelser kan avbryta spelandet. Vi strävar efter att göra detta så rättvist som möjligt för dig. Till exempel, om ditt batteri tar slut mitt i ett spel eller om din dagliga speltid är nådd, så kan du fortsätta spelet där du lämnade det när du kommer tillbaka.

Vi ber dig dock att avsluta spelet du startat inom 24 timmar. Gör du inte det så betraktas ditt spel som övergivet och du förlorar då din insats.

Demoversion

Operatörens Demo-spel är provversioner av de riktiga spelen. De spelas med exakt samma regler och slumptalsgenerator. Demo-spelen tillåter dig att spela med ''låtsaspengar'' som inte har något riktigt värde.

Spelsystem och Tekniskt fel

Operatören vidhåller sin rätt att behålla eventuella vinster och insatser om en spelare på något sätt manipulerar spelen på ett bedrägligt sätt, eller om spelets system självt lider av ett tekniskt fel. Definitionen av ett sådant tekniskt fel innefattar ett fel i de utskrivna oddsen/tabellerna, eller om spelet inte fungerar i enlighet med de utskrivna reglerna.