Frågor? Vi kan besvara några av de vanligaste frågorna här.
Varför måste jag ange mina personuppgifter när jag registrerar mig? Detta är en nödvändig förutsättning för att kunna dra nytta av allt vi har att erbjuda dig på partypoker. Vi behöver ditt förnamn, efternamn, adress och födelsedatum för att bekräfta din identitet och att du är i laglig ålder för att registrera dig hos oss. Din e-postadress gör det möjligt för oss att kontakta dig om det behövs.
Hur fungerar kontoverifieringsprocessen? Verifieringen av ditt konto följer denna process:
- Genomför verifieringen av ditt konto via BankID inom 30 dagar efter registreringen.
- Om alla dina uppgifter matchar kommer ditt konto att verifieras direkt. Om uppgifterna inte stämmer överens kan du behöva skicka en kopia av en ID-handling för att uppdatera dina uppgifter.
- Om kontoverifieringen inte slutförs inom perioden på 30 dagar kommer kontot att stängas.
Varför måste jag skicka en kopia av mitt ID? Du behöver bara skicka oss en kopia av din ID-handling om dina personuppgifter på ditt konto inte stämmer överens med de uppgifter som är registrerade på ditt BankID, då detta innebär att du inte kan verifiera ditt konto via BankID. I detta fall behöver vi en kopia av ditt ID-dokument så att vi kan uppdatera dina uppgifter på kontot för att göra det möjligt för dig att slutföra kontoverifieringen med ditt BankID.
Vilka ID-dokument kan användas? Vi accepterar alla myndighetsutfärdade ID-dokument, såsom pass, nationellt identitetskort eller körkort, som tydligt anger ditt förnamn, efternamn, födelsedatum och har ett foto av dig.
Varför godkändes inte mitt ID? Det är möjligt att ditt dokument inte kunnat godkännas om informationen på dokumentet inte syns tillräckligt tydligt. Se till att dokumentet är läsbart och att all information syns klart och tydligt.
Varför godkändes inte mitt personnummer? Om du försöker logga in på ditt konto med ditt personnummer och BankID och du får ett felmeddelande kan det bero på att de personuppgifter som registrerats på ditt konto inte är korrekta eller inte stämmer överens med de uppgifter som registrerats på ditt BankID.
Är det säkert att ladda upp mina personliga dokument? Vi garanterar att dina dokument är säkra när de lämnar din dator med "SSL"-teknik. Därför kan du vara säker på att dina dokument är skyddade när du skickar dem via Internet.
Hur skyddas mina dokument när jag skickat dem till er? Dina dokument lagras i ett mycket skyddat datacenter som är utrustat med flera nivåer av säkerhetskontroller, vilket skyddar din information mot obehörig åtkomst.
Vem har tillgång till mina dokument? Endast medarbetare som arbetar med att verifiera dina dokument har tillgång till denna information.
Jag har ingen skanner för att skanna mina dokument, vad kan jag göra? Det är enkelt, du kan använda en digital kamera, din telefon eller en webbkamera för att ta en bild av dina dokument. Se bara till att de är tydliga!
Vad händer med mitt konto om det inte verifieras inom 30 dagar? Det kommer inte vara möjligt att ta ut pengar från ditt konto eller sätta in över totalt 11825 SEK förrän ditt konto har verifierats. Verifieringen av ditt konto måste genomföras inom 30 dagar från registreringsdatumet eller din första inloggning. Om kontot inte verifieras inom perioden på 30 dagar kommer det stängas och du kommer inte längre kunna logga in.
Vad ska jag göra om mitt konto stängs? Om ditt konto inte verifieras inom 30 dagar kommer kontot stängas och kan inte återöppnas. Du kan dock öppna ett nytt konto med en annan e-postadress om du vill.