Vanliga frågor om Visa-kort

  1. Varför ska jag använda mitt VISA-kort för att göra en insättning?
  2. Varför avvisas kreditkortstransaktioner?
  3. Hur fyller jag på mitt konto med Visa-kort?
  4. Finns det några överföringsavgifter?
  5. Hur lång tid tar det för pengarna att överföras till mitt konto?
  6. Kan jag göra utbetalningar till mitt kreditkort?
  7. Är det tryggt att lämna ut min kreditkortsinformation?
  8. Accepterar ni bankkort?

1. Varför ska jag använda mitt VISA-kort för att göra en insättning?

VISA är ett globalt erkänt varumärke som använder den senaste betalnings- och säkerhetstekniken, accepteras av över 24 miljoner handlare och erbjuder ett brett utbud av verktyg för bedrägeribekämpning. Känn dig tryggare än någonsin när du handlar online med ditt VISA-kort tillsammans med Verified by VISA-programmet.

2. Varför misslyckades min kreditkortstransaktion?

  1. Du har inte tillräckligt med pengar (kontrollera ditt kortsaldo)
  2. De vanligaste orsakerna är:
  3. Du har överskridit din kreditgräns.
  4. Du har angett ofullständig eller felaktig information (namn, adress och telefonnummer måste stämma överens med kreditkortsföretagets uppgifter).
  5. Du uppgav felaktigt bekräftelsenummer (den tresiffriga koden på baksidan av ditt kreditkort).
  6. Banken som utfärdade ditt kreditkort tillåter inte online-speltransaktioner. Om detta är fallet kan du försöka med ett annat kreditkort eller välja ett annat insättningsalternativ.

3. Hur fyller jag på mitt konto med Visa-kort?

Följ nedanstående steg för att sätta in pengar på ditt konto med ett kreditkort:

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Besök kassan och välj ''Insättning''.
  3. Du kommer nu att se Visa-kort-logotypen. För att välja detta insättningsalternativ klickar du bara på ikonen.
  4. Ange eller välj ditt insättningsbelopp och bonuskod (om du har en sådan) och klicka på "Insättning".
  5. Fyll i förmuläret för kreditkortsinsättning och klicka på "Skicka". Se till att:
    Din kortinformation, såsom kreditkortsnummer, bekräftelsenummer och utgångsdatum, har angetts korrekt.
  6. Nästa skärm visar om din kreditkortstransaktion lyckades eller ej.
  7. Om transaktionen misslyckas visas ett felmeddelande med orsak till felet. Det kan vara så att du inte har tillräckligt med pengar på ditt kort, så kontrollera ditt saldo.
  8. Om transaktionen lyckas visas ett meddelande om att kreditkortsinköpet lyckades och ett unikt transaktions-ID som du bör spara för framtida referens.
  9. Stäng fönstret och återvänd till lobbyn. Uppdateringen av ditt kontosaldo ska inte ta mer än några få minuter. Om kontosaldot inte har ändrats efter två minuter måste du kanske logga ut och sedan logga in på ditt konto igen.

4. Finns det några överföringsavgifter?

Nej, vi tar inte ut några avgifter för kreditkortsinsättningar.

5. Hur lång tid tar det för pengarna att överföras till mitt konto?

Överföringen av pengar till ditt konto visas inom ett par minuter.

6. Kan jag göra utbetalningar till mitt kreditkort?

Ja, du kan göra ett uttag till ditt VISA-kreditkort, men endast om du har ett VISA-kort som inte utfärdats i USA. Du kan inte betala ut till något annat kort. I vissa fall förbehåller vi oss rätten att vid utbetalning betala hela eller delar av din utbetalning genom att betala eventuella tidigare transaktioner som gjorts med ditt kreditkort.

7. Är det tryggt att lämna ut min kreditkortsinformation?

Behandlingen av alla våra kassatransaktioner följer Payment Card Industrys (PCI). överensstämmelsestandarder för datasäkerhet. Man använder TLS1.2-kryptering för att säkerställa säkerheten hos data som skickas. Detta moderna skydd använder samma teknologi som används av stora banker och finansinstitut världen över.

8. Accepterar ni bankkort?

Ja, vi accepterar Visa-betalkort som har en tresiffrig säkerhetskod tryckt på baksidan av kortet.