coba

  Spelbeskrivning

Djupt inne i Mexikos djungel ligger det mystiska COBA-templet för den dyrkade ormguden Quetzalcoatl. Templet skyddas av hans ormar och tempelfällor. Ditt mål är att klättra i templet och höja nivån belönad av ormar som kommer in i rutnätet, vilket kommer att hjälpa till med större vinstkluster och Multiplying Wild Multipliers.

COBA är ett klusterspel med symbolvinstexplosioner och symbolgravitation för att hålla igång spelet. Vinster samlas in mot level ups där "walking cluster"-ormar går in i spelet ensamma eller i större grupper. Ormarna äter symboler för att växa och hålla sig vid liv för att skapa ännu större vinstkluster för stora vinster, om och om igen.

Ormar som korsar varandra skapar Double Multiplied Wild-symboler som fortsätter att fördubblas för varje ny korsning.

Det finns inget separat bonusspel, men att nå den högsta nivån 4 är att betrakta som ett bonusspel.

Spelvy

Insatsbelopp och saldo visas alltid i informationsfältet längst ner i spelvyn i den valuta som spelaren har valt. Denna information är alltid tillgänglig under hela spelsessionen. Vinster visas i den valda valutan i mitten av informationsfältet längst ner i spelvyn när du spelar i liggande läge och högst upp i spelvyn när du spelar i stående läge.

Vinstlinjer

COBA har klustervinster. Varje kluster med 5 eller fler anslutande symboler av samma värde är en vinst.

 

 

Bonusspel

Inget separat bonusspel är tillgängligt.

Aktivering av nivå 4 släpper 6 ormar och motsvarar ett bonusspel.

 

Spelregler

 

  • Coba är en slot med 7 rader och 6-7 kolumner med ett sexkantigt symbolrutnät med klustervinster, droppande symboler och en ormfunktion som är ett Walking Cluster
  • Minsta insats är 2.00 kr, maxinsatsen är 1,000.00 kr. Varje insats är 100 mynt.
  • Vinstkombinationer betalas för kluster med 5 eller fler matchande symboler som är anslutna till varandra, var som helst i symbolrutnätet. Flera kluster med samma symbol som inte är anslutna betalas som separata kluster.
  • En spelrunda startar på den valda insatsnivån när spelaren trycker på Spin-knappen.
  • Spelet kan spelas automatiskt genom att aktivera Auto Spin. Håll ned Spin-knappen eller använd Auto Spin-knappen för att välja antal rundor att spela automatiskt.
  • Vinster och vinstkombinationer betalas ut enligt vinsttabellen.
  • Vinster presenteras i spelarens valuta eller i mynt. Spelaren kan själv ändra i Inställningar.
  • Wild-symbolen ersätter alla betalande symboler. En vinstkombination med alla Wild-symboler betalar som den högst betalande symbolen.
  • Symboler faller vertikalt med gravitationen och glider åt vänster och höger upprepade gånger så långt nedåt som möjligt.
  • Vinstkombinationer betalas. Varje symbol i ett vinnande kluster tas bort från rutnätet och en poäng läggs till Snake-progressmätaren. De återstående symbolerna faller ned och nya symboler droppar in för att fylla symbolrutnätet. Om nya vinnande kombinationer inträffar upprepas denna avalanche.
  • Snake progress meter
  • Snake progress meter har 4 nivåer. Alla symboler som ingår i en vinst adderar poäng till mätaren. Aktivering av någon av nivåerna kommer att släppa ut ormar i rutnätet.
  • Level 1: 1 orm släpps in
  • Level 2: 2 ormar släpps in
  • Level 3: 3 ormar släpps in
  • Level 4: 6 ormar släpps in
  • En orm är ett linjärt kluster av symboler som rör sig längs rutnätet i hela dess längd för varje avalache-dropp före vinstutvärderingar. Ormen består av ett huvud och en kropp med symbolerna indikerade med en gyllene ram. Den kan vara i ett överlevnads- eller icke- överlevnadstillstånd indikerat med en gul eller blå svans som inte är en del av den faktiska ormen. Ormens längd är minst 5 symboler lång och kommer alltid att bilda ett vinnande kluster eller vara en del av ett större vinnande kluster.
  • Den första symbolen som ormen rör sig över kommer att bli dess Ormsymbol, indikerad på ormens huvud.
  • Alla följande symboler som ormen rör sig över kommer att förvandlas till denna ormsymbol och blir en del av ormen som indikeras av en gyllene ram runt symbolerna.
  • Om en orm rör sig över samma symbol som ormsymbolen, kommer den att äta upp den symbolen, växa i längd och göra en extra symbolförflyttning och hamna i sitt överlevnadstillstånd indikerat med en gul svans. Den kommer därmed att överleva och vara kvar i rutnätet vid nästa avalanche-dropp.
  • Om en orm inte rör sig över en ormsymbol under ett avalanche-dropp, kommer den att dö och tas bort från rutnätet efter vinstutvärdering men före nästa dropp.
  • När en orm släpps ut i rutnätet kommer den initialt att vara i sitt överlevnadstillstånd indikerat av en gul svans. Den kommer därför alltid att överleva det första avalanche-droppet.
  • För varje nytt avalanche-dropp kommer alla ormar att starta i sitt icke- överlevnadstillstånd, indikerat med en blå svans och en tom ormsymbol.
  • Om två ormar rör sig över varandras kroppar kommer symbolpositionen att bli en Multiplikator Wild-symbol som börjar med en x2-multiplikator. Om fler ormar som rör sig över denna Multiplikator Wild kommer den att fördubblas till x4, x8, etc.
  • En orm som korsar och biter sin egen ormkropp kommer att dö och tas bort från rutnätet.
  • Flera Multiplikator Wild-symboler i olika positioner i ett vinnande kluster kommer att multipliceras med varandra.
  • En spelrunda avslutas om spelets maximala vinst uppnås. Vinster utbetalas i slutet av en spelrunda.
  • Insatsen kan inte ändras under en pågående spelrunda. Den teoretiska utbetalningen (RTP) är 95.0%.
  • Spelets maximala vinst är 25 000x insatsen.
  • I händelse av fel annulleras alla insatser och vinster.
 

 

 

X-iter-regler

Funktionen X-iter erbjuder köp av 5 olika spellägen.

COBA!:

Börjar med att aktivera Level 4, där 6 ormar släpps ut. Kostnaden är 500x insatsen.

QUETZALCÓATL:

Börjar med att aktivera Level 1. Level 1 och Level 2 kommer att släppa ut 3 ormar. Kostnaden är 100x insatsen.

BOA CONSTRUCTOR:

Börjar med att aktivera Level 1. Ormar blir längre när de frisläpps. Kostnaden är 25x insatsen.

VIPER ACTIVE:

Börjar med att aktivera Level 1, där 1 orm släpps ut. Kostnaden är 10x insatsen.

PRAY TO QUETZALCÓATL:

Börjar från grundspelet. Level 1 1 och Level 2 kommer att släppa ut 3 ormar. Kostnaden är 2x insatsen.

En X-iter-funktion köps genom att trycka på X-iter-knappen, välja X-iter- spelläge där kostnaden visas i spelarens valuta och därefter trycka på Spin- knappen.

Funktionen X-iter kan endast aktiveras i basspelet.

Den teoretiska utbetalningen (RTP) för alla X-iters spellägen är 95.0%.

Den lägsta X-iter-kostnaden är 4.00 kr, den maximala X-iter-kostnaden är 500,000.00 kr.

Alla spelregler gäller även i X-iter spellägen.

Datum för senaste ändring: 2022-09-22