Joker Poker MH

Avbrutet spel

  • Om din spelrunda avbryts sparas all spel- och insatsinformation tills du öppnar spelet igen. Du kan fortsätta ditt oavslutade spel vid avbrottspunkten. Funktionsfel annullerar alla utbetalningar och spel.

Spelregler

  • Spelas med 1 kortlek.
  • Korten blandas om efter varje runda.
  • Efter att du har lagt din insats får du fem kort till att börja med. Klicka på de kort du vill behålla. Korten som inte hålls kvar kommer att kastas och bli ersatta av nya kort när du trycker på GE. Ranken på din slutliga femkortshand bestämmer din utbetalning i enlighet med vinsttabellen.
  • Du har möjligheten att försöka flerfaldiga ditt pris genom att spela dobbelbonusrundan upp till fem gånger i rad och upp till en gräns på 1 000 mynt.
  • Priserna som visas i vinsttabellen visas i mynt. Utbetalningar beräknas genom att multiplicera vinsttabellens värden med valt myntvärde.
  • Joker är ett vilt kort och används för att skapa olika poker händer.
  • Femtal och Royal med Joker ger speciella vinster.

Vinnande händer

Hand Beskrivning
ROYAL FLUSH A, K, Q, J, 10 alla i samma färg.
FEMTAL Fem kort av samma valör.
ROYAL FLUSH MED JOKER A, K, Q, J, 10 alla i samma färg. Jokerkort kan användas.
FÄRGSTEGE Fem kort i nummerföljd, alla i samma färg.
FYRTAL Fyra kort av samma valör.
KÅK Tre kort av en valör och två kort av en annan valör.
FÄRG Fem kort i samma färg, ej i nummerföljd.
STEGE Fem kort i nummerföljd, ej alla i samma färg.
TRISS Tre kort av samma valör.
2 PAR Två kort av samma valör och två kort av en annan valör.

Kortkommandon

  • Inställningen ”Kortkommandon” ger möjligheten att använda tangenter som NUMERISKA, PILKNAPPAR och MELLANSLAG på tangentbordet som genvägar i spelet. När inställningen är PÅ:
    • Tryck på MELLANSLAG för att dela ut kort.
  • När NUMERISKA tangenter används, tryck:
    • NUMERISKA tangenter för att markera/avmarkera kort att spara.
    • Nummer 1 till 5 motsvarar korten från vänster till höger.
    • Nummer 1 för att GAMBLE på vinstrundor i spelet.
    • Nummer 2 för att INKASSERA på vinstrundor i spelet.
  • När PILKNAPPAR används, tryck:
    • VÄNSTER eller HÖGER för att växla mellan det valda kortet.
    • UPP eller NED för att markera/avmarkera kort att spara.
    • VÄNSTER eller HÖGER för att växla mellan GAMBLE eller INKASSERA på vinstrundor i spelet.
    • UPP eller NED för att bekräfta valet.
  • Kortkommandon är också tillgängliga i bonusspelet Gamble. Mer information kan hittas i relevant sektion nedan.

Tillgängliga val

  • Öka myntvärde- Klicka på + om du vill öka myntvärdet.
  • Minska myntvärde- Klicka på - om du vill minska myntvärdet.
  • Ge- Ger ut korten efter insatsen har lagts eller efter att önskade kort har behållts under spelet.
  • Håll- Korten hålls genom att du klickar på dem.
  • Gamble- Startar gamble-spelet efter en vinnande hand.
  • Hämta- Hämta hem vinsten och avsluta spelomgången.
  • Händer- Ändrar antalet händer att spela med.
  • Snabbspela- Sätt på för ett betydligt snabbare spel.

Gamble-spel

  • När gamble-spelet har startats så måste minst en runda spelas innan vinsten kan inkasseras.

Rött eller svart

  • Målet i det här spelet är att gissa färgen eller sviten på det gömda kortet. Välj färg eller svit genom att klicka på dess respektive knapp. Om du väljer en färg och vinner får du 2x vinstsumman. Om du väljer en svit och vinner får du 4x vinstsumman. Du kan dubbla / fyrdubbla upp till 5 gånger.
  • Du kan även använda inställningen ”Kortkommandon” i gamble-läget.
  • När NUMERISKA tangenter används, tryck:
    • Nummer 1 för att välja RÖTT.
    • Nummer 2 för att välja SVART.
    • Nummer 3 för att välja HJÄRTER.
    • Nummer 4 för att välja RUTER.
    • Nummer 5 för att välja KLÖVER.
    • Nummer 6 för att välja SPADER.
  • När PILKNAPPAR används, tryck:
    • VÄNSTER eller HÖGER för att växla mellan det valda kortet.
    • UPP eller NED för att bekräfta valet.
  • RTP:93.95%-95.01%

Datum för senaste ändring: 2018-12-30